Stella Artois World Draught Masters 2011: Simona Stoica va reprezenta Romania la finala de la Buenos Aires

Stella Artois World Draught Masters 2011: Simona Stoica va reprezenta Romania la finala de la Buenos Aires

Stella Artois a anuntat câştigătorul finalei naţionale a competiţiei Stella Artois World Draught Masters 2011.

Simona Stoica, barmaniţă la Belle Epoque din Bucureşti, a convins juriul că este cel mai talentat barman român al momentului, reuşind să toarne perfect cupa de bere Stella Artois prin Ritualul celor 9 paşi. Simona Stoica a câştigat un premiu de 1000 de euro şi urmează să reprezinte România la finala mondială Stella Artois World Draught Masters care va avea loc la Buenos Aires, în Argentina, pe 26 octombrie 2011.

„O mandatăm cu încredere pe Simona Stoica să reprezinte România la finala mondială Stella Artois World Draught Masters unde va trebui să-şi demonstreze talentul în întrecerea cu cei mai buni barmani selectaţi din 28 de ţări din întreaga lume. E clar că la Buenos Aires va fi o întrecere a „iniţiaţilor” şi ne punem mari speranţe că, prin talentul său, Simona va face o figură frumoasă”, a declarat Tiberiu Mercurian, Director de Marketing al Bergenbier S. A.

Câştigătorul ediţiei naţionale Stella Artois World Draught Masters 2011 a fost desemnat de juriu din cei 14 barmani din întreaga ţară calificaţi în finală, după derularea etapelor locale. Fiecare concurent înscris în competiţie a fost provocat să-şi demonstreze măiestria în turnarea perfectă a unui pahar de bere Stella Artois la draft, respectând Ritualul celor 9 paşi de turnare. Pe locul doi, cu un premiu de 500 de euro s-a clasat Burgoci Marcel din Timişoara, iar pe locul trei Dragomir Cosmin din Craiova, cu un premiu de 300 de euro.

În paralel cu întrecerea barmanilor, în perioada 1-8 august s-a derulat şi promoţia Stella Artois prin care clienţii puteau câştiga o excursie de două persoane la Buenos Aires. În urma tragerii la sorţi, pe baza unui algoritm electronic, care a avut loc pe data de 20 august cu prilejul finalei naţionale a World Draught Masters, câştigătorul promoţiei Stella Artois a fost declarat Nicolae Alexandru, din Bucureşti.

Stella Artois World Draught Masters este o competiţie internaţională organizată de Stella Artois în fiecare an,  ajunsă la cea de-a cincisprezecea ediţie. Inspirată din tradiţia de peste şase sute de ani de în fabricarea berii, acest program anual celebrează măiestria creării şi turnării supremei “frumuseţi lichide” – potirul perfect de Stella Artois.

În România, competiţia Stella Artois World Draft Master se organizează din anul 1997. La ediţia din 2006, titlul mondial de World Draft Master a fost câştigat de românca Mihaela Joiţa.


Despre Ritualul celor 9 paşi de turnare Stella Artois


Ritualul celor 9 paşi e construit pe formula şi în limbajul ritualurilor cavalereşti, la care aveau acces doar cei iniţiaţi. Definit cu atenţie, în cele mai mici detalii, ritualul transformă actul turnării berii într-o oficiere în toată puterea cuvântului a cărei destinaţie finală este obţinerea „potirului” perfect de Stella Artois: 

1. Purificarea – folosiţi un pahar Stella Artois tip potir proaspăt spălat şi bine clătit.

2. Sacrificiul – deschideţi  cepul dintr-o singură mişcare rapidă şi lăşaţi să se scurgă primele  picături de bere.

3. Alchimia Lichidă – Tineţi paharul sub cep, fără a-l atinge, înclinat într-un unghi de 45°.

4. Coroana de spumă – Lasaţi paharul în jos pentru a permite formarea naturală a coroanei de spumă 

5. Mutarea – închideţi cepul rapid şi îndepărtaţi paharul de sub el pentru a nu lăsa ca picăturile de bere să cadă peste spumă.  

6. Tăierea – În timp ce spuma se ridică şi trece peste marginile paharului, îndepărtaţi delicat partea de deasupra cu un cuţit

7. Curăţarea - Curăţaţi tapla şi părţile laterale ale paharului

8. Judecata  - Măsuraţi grosimea corectă a spumei  care trebuie să fie de două degete

9. Ofranda – Serviţi paharul cu bere clientului pe un biscuite curat având grijă ca sigla să fie de fiecare dată orientată spre client. 


Istoria Stella Artois îşi are începuturile în anul 1366, în berăria Den Hoorn din Leuven, Belgia – situată în împrejurimile Buxelles-ului. Iniţial, această bere a fost creată pentru a sărbători Crăciunul şi a fost numită Stella (cuvântul latin pentru "stea") datorită excepţionalei sale limpezimi. Stella Artois are o aromă plăcută, uşor amăruie  şi oferă o senzaţie de prospeţime la final, ceea ce îi conferă o notă distinctivă faţă de alte tipuri de bere lager din Europa. Stella Artois trebuie servită numai în paharele de tip potir special create pentru ea, care îi evidenţiază culoarea bogată şi aurie şi ii accentuează savoarea desăvârşită.

Bergenbier S.A. este unul dintre cei mai activi producători de bere de pe piaţa românească, ocupând poziţia a 3-a în industria locală a berii, conform datelor de retail audit Nielsen România.

Bergenbier S.A. activează în România din anul 1994. Compania operează în prezent o unitate de producţie la Ploieşti iar echipa numără aproximativ 600 de angajaţi. Compania face parte din grupul StarBev, care mai cuprinde operaţiuni în alte 8 ţări din Centrul şi Estul Europei. 

Portofoliul companiei cuprinde mărcile locale: Bergenbier - cu sortimentele Bere blondă, Bere blondă fără Alcool, Nefiltrată din Grâu şi Fresh, Noroc şi mărcile internaţionale produse local: Staropramen, Stella Artois, Beck’s şi Löwenbräu. Alături de acestea, compania importă specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden.
 



Sucul de mere Fangaro Natural, disponibil in tot mai multe locatii HoReCa
Sucul de mere Fangaro Natural, disponibil in tot mai multe locatii HoReCa

Marca Fangaro Natural, care cuprinde sucuri naturale 100% din mere stoarse direct (fara concentrat si fara aditivi de orice fel) este in plin proces de dezvoltare a retelei de parteneri la ...

Echipamente de DJ, pe lista de achizitii pentru cluburi, baruri, cafenele si restaurante
Echipamente de DJ, pe lista de achizitii pentru cluburi, baruri, cafenele si restaurante

Restaurantele, cluburile, barurile si cafenele care vor sa creeze o atmosfera speciala, precum si evenimente de seara care sa aduca un numar mare de clienti, mizeaza pe divertisment si incearca sa ...

Crame Glacae, gama de inghetata si sorbeturi artizanale marca Venchi, in oferta brutariilor Paul
Crame Glacae, gama de inghetata si sorbeturi artizanale marca Venchi, in oferta brutariilor Paul

Brutăriile Paul introduc gama de înghetată si sorbeturi Creme Glacee, artizanale si 100% naturale, realizată în parteneriat cu Venchi. Începând cu această săptămână, clientii Paul pot savura sortimentele de înghetată cu ...

Zappa Club & Lounge s-a deschis in AFI Palace Ploiesti
Zappa Club & Lounge s-a deschis in AFI Palace Ploiesti

“Zappa Club & Lounge” a fost inaugurat oficial în cadrul mall-ului AFI Palace Ploiesti, aducând în oras un concept nou si unic de distractie. Ploiestenii vor găsi în “Zappa Club & ...

Abel`s - un nou wine bar in Centrul Vechi din Bucuresti, pe strada Nicolae Tonitza nr. 10
Abel`s - un nou wine bar in Centrul Vechi din Bucuresti, pe strada Nicolae Tonitza nr. 10

Iubitorii de vin se pot bucura de cel mai nou wine bar deschis recent în Centrul Vechi al Capitalei, care reuneste o gamă variată de vinuri românesti si nu numai, într-un ...

Oferta Petit Dejeuner din brutariile Paul - noi produse specific frantuzesti
Oferta Petit Dejeuner din brutariile Paul - noi produse specific frantuzesti

Gama Petit Dejeuner din brutăriile Paul se îmbogăteste cu trei noi produse specific frantuzesti. Croque-Madame, Croque-Monsieur si Oeuf sur plat sunt noutătile vedetă ale meniului pentru micul dejun, produsele fiind proaspăt ...

Sapeurs - un nou spot inedit lansat de Guiness, in cadrul campaniei Made of more
Sapeurs - un nou spot inedit lansat de Guiness, in cadrul campaniei Made of more

GUINNESS anuntă lansarea unui nou spot TV, ce vine în completarea campaniei de comunicare „Made of more”. “Sapeurs” va rula continuând seria reclamelor memorabile marca Guinness. Urmând după spotul „Basketball”, “Sapeurs” ...

Finlandia Vodka - editie limitata, cu eticheta ce indica temperatura ideala de servire
Finlandia Vodka - editie limitata, cu eticheta ce indica temperatura ideala de servire

Pentru sezonul rece, în acest an, Finlandia Vodka lansează sticla în editie limitată, cu o etichetă ce îsi schimbă culoarea atunci când ajunge la temperatura ideală de servire de 8°C. Designul ...

Hard Rock Cafe Bucuresti isi astepta clientii cu noile produse din meniul de vara 2013
Hard Rock Cafe Bucuresti isi astepta clientii cu noile produse din meniul de vara 2013

Pana la inceputul lunii septembrie 2013, Hard Rock Cafe Bucuresti isi astepta clientii sa se rasfete, zi de zi, cu noile produse din meniul de vara Sizzlin’ Summer. "Asa ca ia-ti ...

KRISTAL Night Out cu SOLOMUN - pe 28 iunie 2013 la Arenele Romane din Bucuresti
KRISTAL Night Out cu SOLOMUN - pe 28 iunie 2013 la Arenele Romane din Bucuresti

Kristal Club, votat numarul 1 la Nights.ro Awards timp de 6 ani la rand, aduce un alt Number 1 in muzica electronica: ‘king’ SOLOMUN pentru prima oara in decursul anului 2013 ...