Raport de progres Transform 2015: prezentarea proiectului operational strategic Air France

Raport de progres Transform 2015: prezentarea proiectului operational strategic Air France

Conform planificării initiale, Alexandre de Juniac, Presedinte si Director General Air France, a prezentat Comitetului Central si cadrelor executive Air France proiectul operational strategic al companiei în cadrul raportului de progres al planului Transform 2015. Acest proiect vizează recâstigarea competitivitătii si repozitionarea  produsului si serviciilor pentru client la cel mai înalt nivel mondial.

Air France a ales să îsi mentină în linii mari perimetrul său de activitate, ceea ce implică, dat fiind situatia financiară a Companiei, o crestere cu 20% a productivitătii si eficientei economice. Obiectivul Air France constă în restabilirea profitabilitătii pentru a face posibilă o revenire la crestere.

Acest proiect face parte din planul de redresare Air France KLM, în cadrul căruia ambele linii aeriene implementează măsuri de transformare pentru a asigura revenirea la stabilitate a grupului.

Reunind munca a sapte grupuri de proiect, proiectul operational strategic Air France este împărtit în cinci domenii principale:

1 – Restructurarea segmentului de curse pe distante scurte si medii

În vederea recâstigării competitivitătii, activitatea  curselor pe distante mici si medii ale Grupului AIR FRANCE, deficitară în acest moment, va fi restructurată în jurul a trei poli complementari: Air France, un hub regional francez si Transavia France.

Cursele pe distante mici si medii operate cu propriile aparate de către Air France vor cuprinde zboruri de legătură pentru zborurile lung-curier în hub-ul Paris-Charles de Gaulle, rutele cu un număr mare de clienti care călătoresc în scopuri de afaceri în Franta si Europa, precum si zborurile de la bazele din Marsilia, Toulouse si Nisa.

Polul regional francez va include liniile aeriene Regional, Britair si Airlinair. Aceste linii aeriene vor opera zboruri către hub-ul Paris-Charles de Gaulle în numele Air France, precum si zboruri directe cu plecare din Paris-Orly si reteaua internă, excluzând bazele regionale.

Polul „călătoriilor de plăcere”, format din Transavia France, va opera zboruri către destinatii din Europa si Bazinul Mediteranean, cu plecare din Paris-Orly si din metropolele regionale (excluzând Marsilia, Nisa si Toulouse). Până în 2015-16, Transavia France ar trebui să opereze 20-22 aeronave, fată de 8 în prezent.

Aceste trei poluri vor permite Air France să scoată în evidentă atuurile ofertei propuse (frecvente, program de fidelizare, retea), să îsi optimizeze organizarea zborurilor sale „regionale” si să utilizeze mai bine segmentul „călătoriilor de plăcere ” cu Transavia France.  

Pentru cresterea productivitătii, Compania îsi va restructura reteaua de zboruri pe distante scurte si medii bazându-se pe principiile implementate în bazele sale din Marsilia, Toulouse si Nisa. Timpul de utilizare al avioanelor va creste cu mai mult de o oră pe zi si echipajele vor trebui să crească timpul de zbor per rotatie.  

Astfel, oferind în continuare acelasi număr de locuri-kilometri si mentinând calitatea produsului său, Grupul Air France va putea să retragă 34 aeronave din flota de avioane destinate zborurilor pe distante scurte si medii până în 2014 (excluzând Transavia France).

Air France va trebui de asemenea să îsi reînnoiască oferta pe toate segmentele. Serviciile oferite la Clasa Business vor fi reorganizate. La Clasa Economy, o ofertă mai bună si mai ieftină va fi disponibilă pentru călătorii pentru care pretul constituie factorul principal, oferind în continuare un produs „all inclusive”. Air France va creste de asemenea beneficiile Flying Blue pentru clientii frecventi ai retelei interne si va oferi noi optiuni de economisire pentru reteaua sa europeană.

Air France îsi va clarifica de asemenea oferta, uniformizând numele produselor ce acoperă distante medii si lungi: Business, Premium Eco si Economy.

2- Redresarea si repozitionarea activitătii lung-curier

În ceea ce priveste serviciile sale de zboruri pe distante lungi, Air France intentionează să îsi redreseze reteaua urmărind trei axe principale: ameliorarea eficientei pentru a restabili o dinamică a cresterii, executarea contractelor de bază cu clientii si impunerea prin calitatea produselor si serviciilor oferite.

Pentru restabilirea unei dinamici a cresterii si consolidarea performantei sale economice, Compania va lansa noi rute cu potential ridicat, lucru posibil datorită unor costuri mai reduse si unei productivităti mai mari a echipajelor aeriene. Air France va dezvolta rute profitabile în cursul iernii si va avea posibilitatea de a-si modifica rapid configuratia cabinelor flotei sale de Boeing-uri 777. Rutele rămase fără nicio perspectivă de profitabilitate vor fi suspendate. 

Air France intentionează să îsi amelioreze produsele si serviciile, pentru orice etapă a zborului, acordând o atentie deosebită respectării punctualitătii, dezvoltând noi servicii si bazându-se pe noile infrastructuri puse la dispozitia sa la Paris-Charles de Gaulle în cadrul proiectului Hub 2012. 

Air France vizează să pozitioneze la cel mai bun nivel mondial clasele sale La Premiere si Business, regândind întreaga ofertă pentru acest segment. Aceasta implică un serviciu mai personalizat si mai apropiat de client, servicii mai bune si investitii în noile cabine La Premiere si Business  ce vor echipa flota Boeing 777 si Airbus A380, începând cu 2014. Modificările vor viza si clasa Economy, care reprezintă rezervorul de crestere al Companiei, prin includerea unui nou sistem de divertisment la bord.

Toate aceste investitii sunt bineînteles conditionate de succesul planului de economii.

3 – Optimizarea serviciilor din aeroporturi si a eficientei economice în escale

Pentru a facilita si a ameliora parcursul clientilor prin aeroporturi, Air France va intensifica utilizarea de noi tehnologii pentru a încuraja îmbarcarea autonomă si pentru a fluidiza procedurile de predare a bagajelor.

În Paris-Charles de Gaulle, Compania va deschide în curând noi facilităti si servicii în terminalul 2E, inclusiv cel mai mare lounge Business din reteaua sa. Zborurilor de dimineată le va fi alocată o plajă orară mai mare pentru un confort sporit si servicii mai bune pentru pasageri (timp de asteptare redus la punctele de control etc.).

Eficienta economică în escale va fi de asemenea ameliorată prin reducerea achizitiilor, simplificarea proceselor si cresterea productivitătii.

4 – Accelerarea transformării transportului de mărfuri

Confruntându-se cu un mediu economic dificil, transportul de mărfuri va continua si va accelera eforturile initiate cu trei ani în urmă în vederea reducerii costurilor si a ameliorării performantei economice, în special prin implementarea unei noi politici comerciale, amplificând productivitatea echipelor comerciale si reducând flota de aeronave destinate exclusiv transportului de bunuri de la 5 la 4 aeronave. Integrarea completă între Air France Cargo si KLM Cargo si Martinair va fi finalizată si vor fi urmărite noi sinergii cu bazele provinciale si internationale.

Aceste elemente vor permite transportului de mărfuri să contribuie în mod pozitiv la activitatea reprezentată de zborurile pe distante lungi.

5 – Dezvoltarea unor segmente suport pentru mentenantă si optimizarea mentenantei aeronavelor 

Activitatea de mentenantă vizează să ajungă unul dintre cei doi actori globali majori ai segmentelor „Motoare si Echipamente”, prin dezvoltarea acestei activităti cu potential de crestere ridicată, ameliorarea eficientei economice si cresterea veniturilor generate de contractele cu linii aeriene terte.

Performanta segmentului de „Întretinere aeronave” va fi optimizată pentru restabilirea competitivitătii cu privire la piată: activitatea hangarelor va fi restructurată, cheltuielile si metodele de exploatare vor fi optimizate pentru a contribui mai mult la performanta globală a Companiei.

Conditii pentru succesul Transform 2015

Pentru a reusi transformarea în profunzime , Air France a întreprins renovarea organizatiei pentru a o face mai simplă, mai reactivă si orientată complet către client. De exemplu, noi resurse vor fi mobilizate pentru ca serviciile mobile si vânzările on-line să se afle în centrul relatiei comerciale, cu un obiectiv vizat de 3-3,5 miliarde Euro din vânzări online în 2015, în comparatie cu 2 miliarde în 2011.

Pentru o crestere a productivitătii cu 20% prin dialogul social, la sfârsitul lunii martie, au fost initiate negocieri cu sindicatele personalului de la sol, personalului tehnic si personalului navigant comercial. Scopul acestor negocieri constă în implementarea unor măsuri structurale permanente în cadrul contractelor colective de muncă pentru a însoti planul industrial si strategic si a limita evolutiile masei salariale.   

Air France s-a angajat să abordeze aceste subiecte în mod transparent si urmăreste să semneze noile contracte la sfârsitul lunii iunie.

Pe baza acestui proiect strategic si în cadrul unor noi prevederi contractuale corporative în curs de negociere, a fost confirmat faptul că Air France se confruntă cu un exces de personal. Numărul actual de angajati în exces va fi indicat în a doua jumătate a lunii iunie, în functie de rezultatul discutiilor si deciziile privind planul Transform 2015. Discutiile privind măsurile adoptate pentru rezolvarea problemei legate de personalul în exces vor începe la data respectivă. Evitarea concedierilor continuă să fie un obiectiv.

„Air France dispune acum de un proiect industrial si strategic adaptat. Obiectivele sunt ambitioase dar fezabile. Conditiile de succes sunt clare: Air France are nevoie de o reorganizare si de o crestere a productivitătii cu 20%. Pentru a realiza acest lucru, am subliniat importanta dialogului social. Sunt încrezător în angajamentul angajatilor nostri de a ne atinge obiectivul: replasarea Air France pe calea cresterii de profit, optimizarea serviciului cu clientii si consolidarea viitorului său într-un context de concurentă internatională foarte puternică”, a declarat Presedintele si Directorul General Air France, Alexandre de Juniac.



Pentru ierni aprige, alege servicii eficiente de deszapezire
Pentru ierni aprige, alege servicii eficiente de deszapezire

In Romania, clima este temperat - continentala de tranzitie, cu unele influente regionale. Fiind o tara destul de mare, clima nu este de fapt identica in toare regiunile tarii. In plus, ...

Transport mobila, mutari in Bucuresti - o calatorie sigura
Transport mobila, mutari in Bucuresti - o calatorie sigura

Un spatiu nou de locuit (o noua casa, un nou apartament) sau un spatiu nou de lucru poate insemna un nou inceput. O astfel de decizie este privita de obicei cu ...

Biciclete si trotinete electrice de inchiriat in Bucuresti
Biciclete si trotinete electrice de inchiriat in Bucuresti

Daca esti in vizita in Bucuresti una sau mai multe zile si vrei sa te bucuri de tot ceea ce ofera orasul din punct de vedere turistic, ideal este sa apelezi ...

Merita sa va opriti la Altgrad Auto pentru piese Ford
Merita sa va opriti la Altgrad Auto pentru piese Ford

O veste buna pentru posesorii de automobile Ford: oricat de complicata ar fi  reparatia de care are nevoie masina dumneavoastra, se poate face la Altgrad Auto! Acesta este un ...

De ce are nevoie service-ul tau auto de o masina de dejantat?
De ce are nevoie service-ul tau auto de o masina de dejantat?

Daca detii un service autot probabil stii cat de importante sunt echipamentele si cat de mult timp pot acestea economisi. Echipamentele sunt necesare indiferent de cat de mare sau cat de ...

Jantele din aliaj: mai bune, mai usoare, mai fiabile
Jantele din aliaj: mai bune, mai usoare, mai fiabile

Inca din anii 1970, producatorii italieni de automobile de viteza – Lamborghini, Ferrari si Maserati – isi echipau supersporturile cu jante din aliaj produse de Borrani Bimetal, in timp ce Porsche ...

Transportul international de persoane pe cale rutiera
Transportul international de persoane pe cale rutiera

Tot mai multi romani calatoresc in afara tarii pe cale rutiera, pe diverse rute de obicei la nivel european. Sa mergi cu autocarul sau microbuzul poate fi mai putin flexibil decat ...

Transport funerar din Franta spre Romania, prin servicii autorizate
Transport funerar din Franta spre Romania, prin servicii autorizate

Nu toate calatoriile sunt de placere... in plus, exista o calatorie pe care o facem, fara sa vrem, dupa finalul vietii: este cazul atunci cand decesul unei persoane intervine intr-un moment ...

O altfel de calatorie necesara - repatriere decedati
O altfel de calatorie necesara - repatriere decedati

Pe toata durata vietii, orice persoana isi doreste sa se bucure de cat mai multe calatorii - pe cont propriu, dar mai ales alaturi de familie si prieteni. Cele mai interesante ...

In concediu prin tara, cu masina
In concediu prin tara, cu masina

Fiind vara, se poate spune ca ne aflam in plin sezon al concediilor. Exista acum o multime de variante pentru calatorii, inclusiv in ceea ce priveste transportul. Pentru cei ce prefera ...