Brandul turistic al orasului Piatra Neamt, realizat de Media Factory

Brandul turistic al orasului Piatra Neamt, realizat de Media Factory

Agentia romaneasca de branding si comunicare strategica Media Factory a creat identitatea verbala, identitatea vizuala si strategia de comunicare pentru brandul turistic al orasului Piatra Neamt. In urma unui proces amplu de documentare care a cuprins domeniile: istorie, cultura, industrie, economie si turism si a unui proces de audit la care au participat si autoritatile municipiului Piatra Neamt, s-au concretizat cele 3 directii de promovare a turismului specifice orasului:

1. turismul cultural-istoric (Petrodava, atestata documentar cu peste 2000 de ani in urma, civilizatia Cucuteni etc.);

2. turismul ecleziastic (manastirile, Curtea Domneasca a lui Stefan cel Mare si Turnul lui Stefan cel Mare - simbol cu care locuitorii din Piatra Neamt se identifica puternic si pe care l-au dorit inclus in reprezentarea orasului);

3. turismul de relaxare (telegondola, strandul, complexul de restaurante Cozla, offroad, partia de schi, baza hipica etc.).

Identitatea vizuala a brandului turistic cuprinde 4 elemente ce reunesc simbolistica predominanta si reprezentativa pentru oras, evidentiata de-a lungul timpului pe documente, efigii, steme: Turnul lui Stefan cel Mare (principalul simbol cu care cetatenii orasului se identifica si cred ca este reprezentativ pentru Piatra Neamt), caprioara (simbolul heraldic al orasului), muntele (cele 3 varfuri: Cozla, Pietricica si Carloman care inconjoara orasul sunt atractii turistice importante pentru promovarea sporturilor de iarna si a activitatilor relaxante in toate anotimpurile), detaliile grafice specifice culturii Cucuteni si spirala dacica (simboluri fundamentale care vorbesc despre istoria bogata a orasului si despre oferta unica pentru cei interesati de turismul cultural-istoric).

Gama cromatica folosita in alcatuirea simbolului grafic reuneste culori puternice: albastrul sugereaza optimism, munte, natura, aer curat; verdele este culoarea traditionala a municipiului Piatra Neamt si vorbeste despre o lume plina de daruri naturale; portocaliul este extras din culorile ceramicii si a bijuteriilor traditionale, fiind culoarea pe care o are orasul la rasaritul si la apusul soarelui; galbenul povesteste despre locuri insorite, despre bucuria si caldura ospitalitatii locale.

Pozitionarea orasului ca fiind "Locul de unde rasare bucuria" are la baza ideea ca perspectiva turistului s-a schimbat, acesta cautand in locurile pe care si le alege ca destinatie mai mult decat un loc de odihna, un loc unde sa poata explora si vizita locuri deosebite, un loc in care sa se poata bucura de agrement modern dar si de istorie, natura si ospitalitate. Iar Piatra Neamt este un loc ofertant, cu multe oportunitati de petrecere a timpului liber pentru iubitorii de natura, sport si istorie.

Brandul turistic a fost lansat la Romexpo in cadrul Tragului National de Turism din noiembrie 2011, standul de prezentare creat Media Factory primind aprecieri pozitive din partea Ministerului Turismului, a numeroaselor oficialitati si a celor mai cunoscute personalitati nemtene prezente la eveniment.

Noul brand turistic valorifica istoria, traditiile si profilul turistic al Municipiului Piatra Neamt, punandu-l pe harta celor mai interesante locuri de vizitat din Romania. 

Media Factory este o companie cu focus pe domeniile: strategie de brand, comunicare strategica, design, packaging si solutii complexe online. Printre clientii Media Factory se numara E.ON Moldova, Bosch Electrocasnice, Siemens Electrocasnice, Zeelandia, Lisca, Cramele Halewood, Sapte Spice - parte a grupului Vel Pitar, Elsaco, Antibiotice Iasi, Future Group Israel - Green Park, ATOP Romania, Camera de Comert si Industrie a Romaniei, Grupul Racova (VIO – Ilvas), Remar Pascani, Ermes Holding (Era Shopping Park Iasi), Omilos Group (Era Shopping Park Oradea), Fiterman Pharma, Tehnoton, Facos si multi altii. 



Tigara electronica in calatorii - varianta simpla si cu mai putine griji
Tigara electronica in calatorii - varianta simpla si cu mai putine griji

In Romania, dar si in alte state, tigara electronica are un regim mult mai lejer decat tutunul sub forma de tigari si tigarete. Regimul mai relaxat este atat din punct de ...

Cursul valutar poate influenta mereu puternic costurile asociate unei calatorii in strainatate
Cursul valutar poate influenta mereu puternic costurile asociate unei calatorii in strainatate

Cand planuim o calatorie, ideal este sa facem pregatirile din timp. Preturile pot depinde mult in functie de perioada, dar si mai mult in functie de termenul cu care facem rezervarile ...

Ce nu trebuie sa iti lipseasca din bagaje in vacanta de vara
Ce nu trebuie sa iti lipseasca din bagaje in vacanta de vara

Se apropie vara si cu totii ne gandim deja la binemeritata saptamana de vacanta capabila sa ne deconecteze de stresul zilnic de la birou. Soare, mare si un cocktail – suna ...

Cand pleci in vacanta, alege sa porti un ceas de mana
Cand pleci in vacanta, alege sa porti un ceas de mana

Daca iti place sa calatoresti cat mai des sau daca natura jobului tau te obliga sa fii adesea pe drum departe de casa, cel mai probabil ai cu tine mai mereu ...

Finanteaza-ti visele de calatorie cu un credit online
Finanteaza-ti visele de calatorie cu un credit online

Este tot mai simplu astazi sa calatoresti oriunde in lume. Si tot mai ieftin, si tot mai rapid! Asadar, numai avantaje. Viata se scurge repede, deci daca ai un vis de ...

Criptomonedele si calatoriile
Criptomonedele si calatoriile

Daca iti place sa calatoresti in strainatate, trebuie sa stii ca in tot mai multe tari - in Asia mai ales, dar si in America si Europa - utilizarea criptomonedelor pentru ...

Ai grija de bugetul tau pentru calatorie
Ai grija de bugetul tau pentru calatorie

Cand iti propui sa pleci intr-o calatorie, este bine sa planifici totul din timp, mai ales partea financiara. Poti strange lunar bani din salariu pentru a avea un buget de vacanta. ...

Vacanta in tara - o calatorie cu pret mic, dar multe avantaje
Vacanta in tara - o calatorie cu pret mic, dar multe avantaje

Romanii pot calatori doar cu cartea de identitate in foarte multe tari europene, iar preturile biletelor de avion low-cost sunt extrem de accesibile. Astfel, din punct de vedere al costurilor, este ...

Turismul sportiv - ce prefera romanii
Turismul sportiv - ce prefera romanii

In sectorul turistic, segmentul reprezentat de turismul sportiv ocupa un loc important in lumea moderna. Si pentru ca tarile dezvoltate, puternice din punct de vedere economic, au de obicei sportivi si ...

Noi forme de distractie in city break, noi forme de a explora orasul
Noi forme de distractie in city break, noi forme de a explora orasul

Cei care merg in vacanta intr-un city break pot explora mai usor orasul cu bicicleta sau utilizand unul dintre dispozitivele inovatoare care permit miscarea - trotineta electica, hoveboard sau hoverkart. Cele ...